Niche înseamnă tradiție
Domeniul parfumurilor de nișă aparține doar parfumierilor experimentați, cu cunoștințe de înaltă specialitate, care sunt adesea și proprietarii brandului (Tom Ford, Alexandre.J, Serge Lutens, Roja Parfums), continuatorii tradițiilor (Atelier Cologne, Tiziana Terenzi) sau care ajută la construirea unui brand care menține vie parfumeria tradițională, chiar dacă funcționează doar de câteva decenii (Parfums de Marly, Juliette has a Gun).
Un motiv în plus pentru ei de a realiza fiecare compoziție ca pe o autoexprimare sau ca pe o poveste cu tâlc, care le-a captat atenția. Tocmai de aceea, parfumurile de nișă sunt realizate, cel puțin parțial, manual, folosind metode vechi, tradiționale.
Niche înseamnă personalitate
Parfumurile de nișă ajung pe piață la momentul potrivit, când sunt considerate perfecte. Uneori, după ani de dezvoltare, dar niciodată conform tendințelor. Și, pentru că sunt perfecte, nu veți întâlni „variații“. Parfumurile de nișă sunt compoziții atât de puternice, încât nu au nevoie de variante „intense“ sau de orice alt fel.
Ce este parfumul de nișă?
Niche este un cuvânt de sorginte franceză, cu două semnificații aparent diferite: „colț, cotlon, nișă”, dar și „excepțional, unic”. Cele două semnificații au și puncte comune. Dacă folosiți parfumuri de nișă, nu rămâneți niciodată în colț, ci vă faceți întotdeauna remarcat mai mult decât ceilalți!
Niche înseamnă slow
Parfumurile de nișă corespund tendințelor „slow“. În ultimul deceniu, parfumurile mainstream au devenit bunuri de larg consum, produse ale industriei parfumurilor în volum mare. Parfumurile de nișă au continuat să-și păstreze pecetea exclusivității – datorită producției tradiționale și, de asemenea, cotei lor mici de piață.
Încercați și dvs. cele mai bune parfumuri de nișă
Niche înseamnă ingrediente unicat
Importanța ingredientelor este fundamentală și, adesea, compoziția poartă numele esenței cel mai proeminent reprezentate. Până nu de mult, parfumurile de nișă erau create numai din ingrediente pur naturale (adică cele mai scumpe). Acest lucru se datorează faptului că esențele naturale au cel mai persistent miros, o origine unică și, în multe cazuri, rară. Dar achiziția acestora a încetat să fie ecologică (și economică).
De aceea, esența de ambergris, obținută din regurgitațiile cașaloților, își are acum echivalentul creat artificial, în laborator. În același mod, moscul, un produs al glandelor cerbului cu același nume, acum pe cale de dispariție, a început să fie creat sintetic. Se renunță treptat și la cele mai diverse rășini naturale, extrase din arbori rari.
Lumea niche este apropiată de parfumurile orientale
Așa-numitele parfumuri arăbești sau parfumuri orientale sunt foarte apropiate de cele de nișă. Un exemplu de reușită este brandul Amouage!
Niche înseamnă emoții
În marea majoritate a cazurilor, niche înseamnă parfumuri unisex sau și mai puternicele extracte de parfum. Nu au niciun fel de prejudecată sau de intenție de a-și apropria personalitatea de un gen anume. Pe de altă parte, rezonează în simbioză cu cei care le poartă și evocă emoții intense. Vin bine oricui, dar nu sunt apreciate de toată lumea. Trezesc întrebări. Admirație, dar și ridicări din sprâncene. Și miros altfel la fiecare.
Chiar și flacoanele trezesc emoții. Fie corespund perfect luxului și complexității conținutului sofisticat, doldora de ingrediente unice, fie contrastează cu acesta, mergând până la minimalismul absolut. Puteți simți oarece emoții și când le veți achita. De atâta unicitate, parfumurile de nișă sunt mai scumpe decât obișnuitele EdT sau EdP. Unele costă chiar zeci de mii.
Acum aveți informațiile de bază despre parfumurile de nișă. Data viitoare vom examina pe rând ingredientele lor rare!