Exista mai multe brand-uri care au devenit practic sinonime cu industria igienei orale. Printre acestea Colgate, una dintre cele mai faimoase brand-uri de pasta de dinti si alte produse de igiena dentara. O companie globala cu mai mult de doua sute de ani de activitate, vinde produsele sale in 222 de tari din intreaga lume si asigura nevoile a sute de milioane de clienti. In prezent, vanzarile anuale depasesc 10 miliarde dolari.
Colgate pune acum la dispozitie pe rafturile magazinelor nu numai pasta de dinti, ci si periute, apa de gura, ata dentara si alte produse pentru igiena orala. De foarte multe ori lucreaza cu stomatologi in dezvoltarea de produse impotriva cariilor dentare, cat si la cresterea gradului de constientizare cu privire la importanta ingrijirii dentare prin campanii ce opereaza pe principiul responsabilitatii sociale. Motto-ul Colgate motto este cel al unui zambet sanatos si frumos pentru intreaga familie. Portofoliul include mai multe serii speciale de produse- produse pentru ingriirea gingiilor Colgate Total Pro Gum, pentru dinti sensibili Colgate Sensitive Pro-Relief, pentru albire Colgate Max White sau Whitening Colaco, îmbogățit cu extracte din plante, etc. Ulterior, Colgate include si produse adecvate pentru ingrijirea dintilor copiilor.
Compania a fost fondata in 1806 in New York de catre William Colgate, productia fiind initial complet centrat centrata pe crearea de sapunuri clasice si lumanari. Multi ani mai tarziu, compania a inceput sa produca si sapunuri parfumate si pasta de dinti. Produsele destinate igienei dentare au pastrat numele de Colgate, in timp ce sapunurile au fost redenumite ca Palmolive. In prezent, numele oficial al companiei este Colgate-Palmolive.
In final, doua lucruri interesante. Stiati ca Colgate au fost prima companie care a inceput sa comercializeze pasta de dinti intr-un tub? Pana atunci, pasta de dinti se vindea doar in borcane. Datorita credibilitatii si succesului global inregistrat, Colgate este marca numarul unu in tari precum Australia si Mexic.