întregul text
„Parfumul este un accesoriu de modă invizibil, dar indispensabil și de neînlocuit. Anunță sosirea femeii și îi păstrează amintirea, după ce a plecat.“ Coco Chanel
Gabrielle Bonheur Chanel, fondatoarea brandului Chanel, supranumită regina modei, s-a născut în 1883 în orășelul Saumur din vestul Franței. A cucerit lumea modei, însă, de la Paris, prin costumele sale inovatoare, cu pantaloni și fustă.
Coco Chanel a început prin a cânta într-un bar, unde și-a primit și porecla. În 1912 a deschis primul său salon de modă, devenind curând o creatoare de renume. Ea era cea care, la mijlocul secolului al XX-lea, dicta tendințele din haute couture, creațiile Chanel fiind purtate de personalități precum Jacqueline Kennedy sau Grace Kelly.
N-a durat mult timp, până când aria de interes a lui G. B. Chanel s-a extins și spre cosmetice și parfumuri. Primul său parfum, lansat în 1921, a fost legendarul Chanel N° 5, care a rămas până în zilele noastre unul dintre cele mai renumite și mai vândute parfumuri din istorie. Titlul său emblematic se poate aplica astăzi fără frică și creațiilor ca Chanel Chance, Chanel Coco Mademoiselle, Chanel Allure Homme Sport sau Chanel Gabrielle.
întregul text
„Parfumul este un accesoriu de modă invizibil, dar indispensabil și de neînlocuit. Anunță sosirea femeii și îi păstrează amintirea, după ce a plecat.“ Coco Chanel
Gabriel Bonheur „Coco” Chanel a revoluționat lumea modei printr-o abordare avangardistă și prin contestarea normelor de frumusețe specifice începutului de secol 20. A introdus elemente din moda masculină și a accentuat rolul simplității și al confortului în crearea unui stil personal. Parfumul este pentru Coco Chanel imperceptibilul, accesoriul suprem.
Împreună cu parfumierul aristocrației rusești, Ernest Beaux, Coco creează Chanel No. 5, primul parfum de designer al vremii, unul dintre cele mai recognoscibile parfumuri din lume până în prezent. Chanel No. 5 este parfumul pe care Gabrielle a vrut întotdeauna să îl creeze. O aromă unică care să nu semene cu nimic altceva.
După o explozie de aldehide, ylang-ylang, piersică, neroli si bergamotă, parfumul învăluie în note de iris, lăcrămioare, trandafir și iasomie, urmate de note subtile de paciuli, vetiver, lemn de santal, mosc, ambra, și vanilie.
În 1929, Chanel No. 5 este cel mai bine vândut parfum din lume. Mulțimi de oameni așteaptă în fața magazinului din Rue Cambon, să-și procure sticla minimalistă de Chanel No. 5 care devine un obiect de colecție în sine.
Numit după anul în care a fost creat, Chanel No. 22 este conceput în același spirit revoluționar ca Chanel No. 5. Este clasificat de experți parfumieri drept un „skin scent”, o combinație de aldehide floral-pudrate cu o personalitate puternică, perpetuu seducătoare, în care tuberoza joacă un rol esențial. „O adevărată marcă a feminității”, așa cum îl numește Coco Chanel.
Creat de Olivier Polge, parfumier al Casei Chanel timp de 37 de ani, Gabrielle Chanel Essence încapsulează parfumul unei combinații încântătoare de iasomie, ylang-ylang, floare de portocal și tuberoză. Florile albe fac parte din ADN-ul brandului, acestea fiind o prezență constantă în creațiile Chanel couture.
Parfumul este inspirat de Gabrielle, de parcursul său atipic, excentric și fascinant spre celebritate. Gabrielle Chanel Essence este o combinație extrem de feminină, parfumul femeii care radiază stil și rafinament.
Chanel Chance este un parfum floral care te atrage într-un univers fantastic de energie creatoare. Este o întâlnire olfactivă cu potențialul de fericire și împlinire din fiecare dintre noi. Parfumul este o combinație de piper roz, iasomie, ambră și paciuli, completată de mosc alb și note de vanilie. Chanel Chance este un parfum robust, învăluitor.
În 1996, Chanel lansează Allure, un parfum fresh oriental, cu accente delicate de note florale. Inspirat din eleganța și spiritul exuberant a lui Coco Chanel, „Allure” este un concept de frumusețe care captează într-un singur cuvânt fluiditate, siguranță de sine și unicitate. Allure Homme, interpretarea masculină a acestui parfum a fost creat de Jaques Polge, creatorul unora dintre cele mai recognoscibile parfumuri Chanel. Pentru Polge, parfumul este „o formă poetică, un limbaj care nu folosește cuvinte sau imagini, dar pe care toată lumea poate să-l utilizeze pentru a se exprima într-un mod unic.”
Coco Mademoiselle este un parfum oriental-lemnos in care notele predominante de paciuli sunt potențate de un acord de vanilie absolută și boabe de tonka. Notele de mijloc sunt trandafirul și iasomia în contrast cu prospețimea notelor de citrice.
În 1924, Coco Chanel lansează prima colecție de machiaj care conține rujuri și pudre extraordinare. Fardurile și rujurile Chanel au o textură cremoasă și culori intens pigmentate. În același an, Coco lansează Société Chanel Parfums Beauté pentru a crea o linie exclusivă de parfumuri și produse cosmetice. Iar câțiva ani mai târziu, în 1927, lansează o gamă globală de produse cosmetice care a făcut istorie. Printre cele mai cunoscute colecții de make-up Chanel sunt următoarele:
Les Beiges, conține fonduri de ten ca Les Beige Healthy Glow Foundation, SPF 50; iluminatoare – Healthy Glow Illuminating Powder; pudre bronzante - Healthy Glow Bronzing Powder și palete de farduri -Les Beiges, Healthy Glow Natural Eyeshadow Palettes cu 5 culori în tonuri naturale.
Ultra Le Teint, include primere ca Ultra le Teint Velvet, un primer pentru netezire și matifiere, cu o textura ușoară și catifelată care reduce aspectul imperfecțiunilor și asigură un finisaj natural. Le Teint Ultrawear Flawless Foundation Luminous Matte Finish este un fond de ten care oferă un finisaj mat și luminos, pentru un ten perfect întreaga zi. Are o consistentă ușoară, acoperire media, este rezistent la transfer, ușor de purtat și conferă un finisaj natural.
Le Vernis, colecția de lac de unghii Chanel este îmbunătățită cu particule de bioceramice și ceramide care protejează unghiile și asigură o aplicare uniformă.
Le Volume Stretch de Chanel, colecția de rimel inovativă cu perie printată 3D și o formulă flexibilă din latex care alungește și dă volum maxim genelor.
Boy de Chanel, linia de machiaj pentru bărbați care conține fond de ten -Boy de Chanel Le Teint Foundation cu SPF 25, creion pentru sprâncene, Boy de Chanel Eyebrow Pencil în nuanțe de maro, gri și negru; și balsam de buze - Le Boy de Chanel Lip Balm transparent, mat, care oferă netezire și hidratare întreaga zi.
În 2009, Chanel reintroduce Rouge Coco, o gamă de rujuri inspirată de produsele emblematice dezvoltate de Coco Chanel în 1954. Colecția Rouge Coco folosește cele mai noi inovații în tehnologie pentru a aduce o interpretare modernă feminității clasice.